Menu
košík
0
cz
CZK
kategorie
Brožura A5 - Čtecí mapy pro čtení z tabule
Novinka 2022

BROŽURA A4 - čtecí mapy

0% (0 hodnocení)
Tištěný doplňkový materiál k Živé abecedě a k Neobyčejnému slabikáři s popisky, na co se v daném metodickém kroku zaměřit. V brožurce jsou uvedené i grafy, které napomáhají správné intonaci. Čtení slovíček je přípravou pro bezchybné čtení v navazujících učebnicích.
Skladem
75,00 Kč (3,0 EUR )
ks

 

cena bez DPH:75,00 Kč (3,0 EUR )
cena vč. DPH:75,00 Kč (3,0 EUR )
Formát A4, 210x297 mm
Počet stránek: 24 včetně obálky
Vazba: měkká
Rok vydání: 2022
Autoři: Mária Navrátilová
katalogové číslo: 2244
EAN: 8596211000455
popis
parametry
soubory a odkazy
diskuze

Brožura A4 - čtecí mapy

Tištěná brožura Čtecí mapy pro čtení z tabule slouží jako doplňkový materiál pro žáky i učitele při výuce abecedy metodikou Sfumato. Formát velikosti A4, počet stran 24 včetně obálky. Brožura obsahuje 21 čtecích map včetně abecedy s písmem Sfumato. Ideální doplněk pro Závěsné čtecí mapy, které nabízíme z důvodu odlišné distribuce na webu: www.cteci-mapy.cz

 

Způsob učení se písmen a jejich použití v textu

Čtecí mapy slouží jako přípravné období nácviku čtení z ŽIVÉ ABECEDY a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE. Pro období Živé abecedy je určeno prvních pět map, přičemž mapa číslo 5 překrývá období ŽIVÉ ABECEDY a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE I. Mapa číslo 16 překrývá období NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE I a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE II. Pro dokonalou fixaci tvarů písmen je určena mapa číslo 21 s přehledem abecedy.

Žáci se učí od počátku všechny tvary písmen současně. Nové písmeno se v období OSBUA (Živé abecedy) procvičuje v rámci mezipředmětových vztahů přibližně jeden týden. Až žáci písmeno dokonale poznají ve všech tvarech, použijí jej ve spojení s dalším písmenem nebo ve slově. Tento metodický postup se dodržuje po celou dobu učení se nových písmen.

V ŽIVÉ ABECEDĚ i na příslušných ČTECÍCH MAPÁCH je tento postup patrný. Např. na mapě č. 2 se vyvozuje písmeno N ve všech tvarech, ale ve třípísmenkových spojeních se použije až po vyvození následného písmene K. Tento metodický postup se musí dodržovat. V opačném případě by žák setrvával v dekódování písmen a ztrácel se tak ve čtení s porozuměním.

V NEOBYČEJNÉM SLABIKÁŘI a příslušných ČTECÍCH MAPÁCH se nové písmeno procvičuje přímo ve slovní zásobě daného článku, samozřejmě až po dokonalém zvládnutí všech tvarů. V tomto směru je rozdílné grafické zpracování ŽIVÉ ABECEDY a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE, stejně tak i čtecích map. Metodika vyvozování písmen a jejich využití ve slovech zůstává stejná.

PaedDr. Mária Navrátilová - autorka metodiky SFUMATO

 

Využití závěsné čtecí mapy v praxi s žákem

 

Diskuze je prázdná.
přidat příspěvek do diskuze
X
Používáme cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu.
SOUHLASÍM
nesouhlasím